Ne vÅ¡ichni máme sklon k uÄenà a vzdÄ›lávánÃ. Je to vidÄ›t hlavnÄ› ve Å¡kole na konci Å¡kolnÃho roku. NÄ›komu tam svÃtà jedniÄky a dvojky a nÄ›komu ty horÅ¡Ã nebo úplnÄ› zlé známky. To ale nemusà znamenat, že ten student nejevà zájem vzdÄ›lávánÃ. Má jenom jiné obory, kterým fandà a o které se zajÃmá. Ne vÅ¡ichni můžeme být uÄenci a mysliteli. VzdÄ›lávánà jako takové nemusà souviset jenom z vÄ›deckými pracovnÃky a filozofy Äi mysliteli. Také se může jednat i o obyÄejné lidi. Protože vzdÄ›lávat se můžete ve vÅ¡em. ŘeknÄ›me si upÅ™ÃmnÄ› vÄ›dec sice dÄ›l výzkumy a možná i nÄ›co objevà ale urÄitÄ› nedokáže opravit takový motor v autÄ› nebo stroj na výrobu zmrzliny.
Ve Å¡kole zÃskáváme základnà informace z matematiky, fyziky nebo pravopisu. Jsou to základy, se kterýma nás uÄitelé pustà do svÄ›ta a je jenom na nás, jak je budeme dále rozvÃjet. Jsou lidi, kteřà ukonÄà základnà a uÄňovské vzdÄ›lánà a staÄà jim to naopak jsou takový kteřà dÄ›lajà i dvÄ› tÅ™i vysoké Å¡koly a pořád studujÃ. Tohle se týká hlavnÄ› lékařů a vÄ›deckých pracovnÃků. JednoduÅ¡e vÅ¡ech tÄ›ch, kteřà pracujà v oborech vyvÃjejÃcÃch se mÃlovými kroky ku pÅ™edu. Tady je opravdu ne mÃstÄ› vÄ›ta UÄit se! UÄit se! UÄit se! protože tÅ™eba poznatky o zcela nové metodÄ› léÄenà můžou pomoct pacientovi ulehÄit léÄebnà proces a možná i délku léÄby.
A nejen tady platà že takové vzdÄ›lávánà má smysl. Pomáhá nám taky vynalézat lidstvu prospěšné produkty. Takové léky, pÅ™Ãstroje nebo metody. VzdÄ›lávánà proto má smysl i význam i když se to nÄ›komu může zdát jako ztráta Äasu nenà tomu tak. Kde bychom dneska byly bez lidÃ, kteřà poznánÃm a vynálezy pomohli lidstvu dostat se na dneÅ¡nà úroveň. A proto jestli u svého dÃtÄ›te spatÅ™Ãte takové sklony urÄitÄ› ho v tom podpoÅ™te nikdy nevÃte, co může objevit nebo vynalézt. A jak může lidstvu pomoct ve vývoji. Tak aÅ¥ se dařà vÅ¡em vÄ›dcům a myslitelům.Â